måndag 30 januari 2012

Världens Bästa Storasyster

Ja så är det faktiskt - jag har världens bästa storasyster.
I min fina syster har jag allt en lillasyster kan önska sig, en god vän, en stöttepelare, och en hundvakt. Sen är det ett stort plus att hon har två underbara barn och en hyffsat trevlig sambo.
När jag har det svårt så vet jag att jag alltid kan ringa eller åka ut till min syster. Det fungerar även att höra av sig om man är uttråkad, hungrig eller bara sällskapssjuk eller behöver en gräsmatta att sola på.
Nu när jag tänker efter så är sambon mer än hyffsad, även han är underbar och ställer upp. Behöver man någon att leka med så kan man alltid ringa Martin, han håller både med fyrhjuling, snöskoter, traktor och åkgräsklippare. Där har du gjort ett bra kap syrran, håll hårt i honom.

Fina & tokiga Helena
Helena är en suverän storasyster och som om att det inte vore nog så är hon även en revystjärna.
Förra året gjorde hon sin debut på revynscen och det gjorde hon med bravur vilket gjorde att hon fick mersmak så självklart var hon med även i årets uppsättning. I år var hon lite mer varm i kläderna och gick in för sina roller till 110% Sällan har jag sett någon gå in så totalt i sina rollfigurer, där kan man snacka om att bjuda på sig själv och även lite på mig =-)

Igår var jag och titta på sista föreställningen av årets revy, Valdemars i Vika. Ni som inte sett den har verkligen missat något! Nästan så jag tycker lite synd om er, men ni får skylla er själva. Själv har jag sett den två gånger och skulle nog kunna tänka mig att se den igen. I årets ensemble fanns det två personer som stack ut lite extra och som var ett strå vassare än de andra, självklart var Helena en utav dem och den andra vara duktiga Viktor Petterson som i år gjorde sin revydebut. jag tror, hoppas och önskar att vi får se mer av dem båda i framtiden.

Här nedan kan ni alla i alla fall få se lite härliga bilder på gänget i revyn - Vill även passa på att rikita ett stort tack till er alla som varit med och underhållit oss.

2 kommentarer:

  1. Ja Helena är bra hon! Världens bästa Helena! Saknar henne massor redan! Hur ska det här året gå?!
    Tack hjärtat. Nästa år blir det bara jag och Helena! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är inte så "pjåkig" du heller Viktor.
      Och du vet ju vart jag finns: vid vägens slut där skog tar vid, där står en stuga i enslig frid.

      Vi kanske skulle satsa på en sommar-uppsättning, du & jag ;)
      Kramar Helena

      Radera