lördag 28 januari 2012

Underbar dag

Trotts en tidig morgon så har det varit en underbar dag. Efter turen till staden så åkte jag ut till stallet, redan vid halv nio var jag där. Efter mockning och fix bestämde jag mig för att ta en barbacka ritt, ett beslut jag inte ångar trotts att de var lite bökigt att komma upp. Helt underbar att pulsa runt i snön, tror att Tim tyckte att det var lika mysigt som jag.



Efter stallet blev det fika med Annelie, Magnus, Jolly och Nanna på FrökenFlora. Mmmm...vad det var gott med semletårta. Men innan fikat bokade vi en resa till Cypern B-) Den 27:e april bär det iväg till värmen en vecka för att fira "mamma" Annelie som fyller 50 år. Ska bli underbart skönt!
Vill ne se var vi ska så kolla in länken nedan;
http://www.fritidsresor.se/resa/cypern/fig-tree-bay/blue-village-althea-beach/?season=sommar-2012

Här hemma har det nu piffats med lite nya blommor och blader. Lyxigt att ha en vän som driver blomsterbutik. Och ja givetvis så är ALLA mina blommor från FrökenFlora (http://blogg.frokenflora.org/)



Har även hunnit med en promenad ute i familjen Andersson sommarstuga. Skönt med frisk luft men väldigt jobbigt att ta sig fram i all snö, Zigge som har hur korta ben som helst verkade dock inte tycka att det var så jobbigt utan mest skoj att få springa lös och jaga boll.



Ikväll blir det mat med Nanna, det serveras Cevapcici med bulgursallad och tzatziki i Nannas glas blir det rödvin men jag för nöja mig med mineralvatten då jag ska kvällsfodra hästarna vid halv nio. Men efter fodringen ska nog även jag få lite stärkande i glaset för kl. 00:00 bär det av till Davidsson´s för att fira världens bästa 18-åring - Viktor Pettersson (http://knicket.blogg.se/

Kram på Er!

3 kommentarer:

  1. Vad du är duktigpå att uppdatera din blogg vännen:) kram från mig

    SvaraRadera
  2. Sjukt avis på din resa till värmen ;) Så bra att de har Bamnseklubb där, så kan de övriga lämpa av dig hos dom när de inte orkar med dig ;) Kram

    SvaraRadera
  3. Tack igen för att ni firade in min födelsedag med er! Ni är för underbara! Är så himla glad att jag fått er som vänner!
    Och jag ska bättra mig på att läsa bloggen, så jag sliper kommentera tre inlägg per gång. ;)

    SvaraRadera