onsdag 25 januari 2012

Ny Design

Idag har duktiga Viktor fixat till designen på min blogg, mer av denna underbara kille kan du se här http://knicket.blogg.se/ Jag är super nöjd med det nya utseendet, gillar dock inte mitt stora nylle som möter er direkt men Viktor lyckades övertala mig att ha den bilder...men det blir nog en ny bild vartefter.
Stort tack Viktor! Utan dig hade det gulliga rosa fått va kvar länge, den nya designen är verkligen mera jag.

Min dag började bra med sovmorgon till 6:15, promenad med Zigge och sen kl. 8 skulle jag åka till Nrkp på kundbesök och då gick det snabbt utför. När jag skulle vrida om nyckeln i tändningslåset så gick det inte, helt stopp......vad f_n gör man?! Jo man ringer världens bästa vän och lånar hennes bil och löser problemet när man kommer hem. Tack rara Nanna för lånet av pärlan. Helt ärligt så var det mycket roligare och skönare att köra hennes bil och fort gick det då jag blev lite sen iväg men 2 min i nio anlände jag till TK´s helt oberörd.
Sen i eftermiddags fick storebror ta en titt på mitt röda skrälle och det visade sig att tändningslåset hade frusit...trodde inte att det var möjligt! Men nu har jag ju lärt mig att det bara är att värma nyckeln lite och sen är min älskade bil pigg och glad igen. Så nu går även ett tack till Ted =)

På vägen hem stannade jag i Sörping och handla lunch till Nanna och mig, vi lyxade till det med Thai. Tänk om vi kunde ha thai här i Viken, varför sattsar ingen av alla thaior på det?? Tips från mig!
I väntan på lunchen hoppade jag in på Akleja och lyckades shoppa en jätte fin kanna och ett matchande fat (båda i IB Laursens stengodsserie Mynte) + en väldigt söt liten godisburk.
På någe sätt lyckades jag senare på dagen även hamna på Inredet där en fin "korg" i zink inhandlades (även denna kommer från IB Laursen, tydligen dagens tema). Den pryder nu min hatthylla, men helst skulle han vilja ha sällskap av en till, får se om det går att lösa.

Kvällen spenderades på FrökenFlora (http://blogg.frokenflora.org/) tillsammans med Johanna, Viktor, Ebba och Zigge. Butikerna hade ju långöppet till 20 idag. Mycket bra initiativ!

Imorn blir det jobb med kundbesök hela dagen. Sen bär det av till stallet och fina Timpan. Efter stallet är det städning här hemma som gäller. Jag skojjar inte när jag säger att min lägenhet aldrig har varit så här stökig, jag har till och med diskhon full med disk och en massa döda blommor som pryder mitt hem. Katastrof, men nu ska det bli ordning igen!


1 kommentar:

  1. så roligt att du gillar designen! :)
    är säker på att dina läsare gör det också. jag gillar den iallafall! ;)
    tack för en mysig kväll. så himla simpelt men ändå så roligt!
    ska skriva ett inlägg nu på direkten, så håll utkik i statistiken. :)
    puss.

    SvaraRadera