torsdag 12 januari 2012

Det här är Zigge

Zigge är världens finaste hund!
Han är en korsning mellan jack russel och welsh corgie cardigan och tydligen ser en sådan korsning ut som min lilla plutt. Zigge är född 20080416 och har varit i min ägo i 2 år nu.
Man skulle nog kunna säga att han är en riktig livsnjutare, hans favoritsysselsättning är att slappa i soffan, slappa i biabädden, slappa på mattan och ibland även i sängen. Men han gillar även skogspromenader och bus. Något som han inte gillar är att promenera i centrum, det finns ju så mycket läskigt där.
Man kan nog inte påstå att han är världens mest uppfostrade hund, men han är lite lagom lydig =)

När man lever ensam är det inte alltid lätt att vara hundägare och få tiden att räcka till men då har jag och Zigge som tur är mycket hjälp av min storayster Helena med familj, min storebror Ted och hans hundrädda sambo Sara samt Johanna.  Utan er skulle det bli svårt - tusen tack för all hjälp!

1 kommentar:

  1. Det är ju bara mysigt att få Ziggetid & du vet, halva är min ;P

    SvaraRadera