tisdag 17 januari 2012

Tiden räcker inte till

Oj oj vad svårt det är att få tiden att räcka till, tyvärr hamnar inte bloggen högst upp på min prioriteringslista, man tycker ju att 86400 sekunder per dygn borde räcka till mer aktiviteter men icke. Det är ju många saker som ska klämmas in på dessa sekunder, promenader med Zigge, jobb, träning, umgås, stallet, städa, tvätta, handla, partaja och sen är det ju bra om man hinner få lite sömn och mat också.

Ja nu har helgen passerat och när man sumerar den så var det en riktigt bra helg. Fredagen bestod ju av trevligt sällskap utav Nanna och Ebba, vi lagade god mat och snackade skit. Mitt försök till bearnaise gick inte så bra så det blev burksås istället, men jag ska nog göra ett nytt försök någon dag. Sen kom Emil och ställde upp som chaufför så då tog vi en sväng till Moagården och tittade på en jätte söt lammunge, påvägen hem stannade vi till hos Emmy och kelade med hennes fina hästar. När vi tog denna tripp var klockan 23:30!
Lördagen startade jag i tvättstugan sen åkte jag ut en sväng till Farmor & Farfar i Kvarnvik och fick massor av fika. Sen bar det av till bolaget för att ladda upp inför kvällensaktiviteter. Sara, jag, Nanna och Ted unnade oss middag på Pizzeria Viken, mums. Resten av kvällen spenderades i Gusum där årets Knutgubbedans gick av stapeln. Kvällen blev lyckad och två snygga lampor tog hem andrapriset =) Grattis Lisa & Lina - Ni var super snygga.
Söndagen bestod av frukost på LillaBlå, naturligtvis tillsammans med Nanna, soffhänge med Viktor, Nanna och Ebba hemma hos mig. Viktor kom för att hjälpa mig med ny design till bloggen, resultatet kommer senare. Som tack för hjälpen och trevligt sällskap så bjöd jag på mat. Kl. 16:30 begav vi oss till Hälsobruket och körde ett ABS/ASS pass, riktigt jobbigt men inte så skoj dock var Sanna en super duktig ledare som log och peppade hela passet igenom. Söndagen avslutades i soffläge.

Igår var det jobb igen som stod på schemat. Efter jobbet tränade Ebba och jag Box vilket var super kul, blir nog flera gånger. Efter träningen lagade jag kebab, mycket smarrigt. Som så många andra kvällar så avslutades även denna kväll i soffan i sällskap av Nanna och Zigge.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar