tisdag 20 november 2012

Yttrandefrihet

Konstigt att det kan bli sån uppståndelse kring något man skriver ner på pränt. Men när personer enbart går runt och tycker och tänker saker högt och tisslar och tasslar med varandra då är det inga som skriker högt. För "skitsnack" är något vi har gott om i Viken. Men det är tydligen mer ok, för då kan man ju alltid säga att det var inte så jag sa eller det var inte jag som sa.
Är det inte mer ärligt att stå för vad man tycker och tänker?

Som Liona så fint skriver på sin NT- Blogg så har vi yttrandefrihet i det här landet. Men det kanske inte gäller alla eller allt man yttrar?

I ärlighetens namn, var det jag skrev verkligen så lågt? Det är ju sant att butiken var stängd och så har varit vid flera tillfällen, det kan fler än jag intyga. Annars skrev jag att jag såg ett fint plagg inne i butiken vilket är positivt i min mening. Notera även att jag vid fler andra tillfällen varit och rykt i dörren, är inte det positivt att jag är en återkommande kund?
Så sanningen var nog det elakaste jag skrev.

Lite kul är att inlägget tydligen tog skruv för igår hängde öppetflaggorna ute i den nämnda butiken till kl. 18:00, vilket glädjer mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar