tisdag 13 november 2012

Trist och irriterande :-(

Sånt här kan göra mig skitsned, en lapp om att det är stängt!!
Värst av allt var att jag ryckte i dörren för att jag såg en snygg skjorta/blus genom skyltfönstret. Jag vet att jag sagt det förut men nu är jag irriterad och tänker inte gå dit igen, eller i alla fall inte på ett tag och den där skjortan kommer inte få flytta hem till min garderob.

Antingen så har man alltid stängt måndagar och då annonserar man ut det eller så har man helt enkelt öppet de tider som man anger. För det är likadant på lördagar, allt som oftast är det stängt strax efter klockan 13 trots att det står 14 på dörren :-/

5 kommentarer:

  1. Jag har full förståelse för att man kan behöva stänga en dag helt oplanerat, tycker det är mera simpelt att inte alla Butiker har öppet till 14 på lördagar. Och vad det beträffar ofta stängda lördagar kl 13 på Valdixi så är dom lätträknade.Sen tycker jag att det är dåligt av dig att lägga ut en bild på Butikens entré.Om inte Butiken bett dig om det!? Men det kanske är en bra marknadsföring, bilder på alla Företag/Butiker som stänger kl 13 på lördagar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Kul att du läser min blogg vem du nu än är :-)
      Nu är det ju tyvärr inte första gången detta händer mig, har hänt flera lördagar och även vid flera andra tillfällen. Och tyvärr är det något som jag personligen stör mig på.
      Bilden kanske är taskig men jag tror inte den strider mot några lagar.

      Vad mitt blogginlägg sen har med vad övriga butiker i Valdemarsvik har för öppettider förstår jag inte riktigt. Det här är ju min personliga åsikt och mina personliga upplevelser så snälla blanda inte ihop dem med något annat.

      Radera
  2. Åh jag håller med dig. Har hänt mig flera gånger. Och alltid är det måndagar. Öppet förmiddagarna och stängt eftermiddagarna verkar det som. Men då borde man ju kanske skriva med det på öppetiderna?! Nu bor ju jag nära så gör inte mig så mycket. Men tänk då det kommer någon längre ifrån. Skulle jag absolut inte komma tillbaka.

    SvaraRadera
  3. Hej Caroline.
    jag vet itne vad du brukar skriva om men det här var något av det lägsta jag läst. Jag förmodar att du har ett jobb att gå till, får en lön varje månad, semsetern betald och skulle du bli sjuk kan du ringa och sjukanmäla dig och vara hemma med sjukersättning. Härligt va? Valdemarsvik har stora problem med avbefolkning och ett centrum som kämpar på trots ett ständigt minskat kundunderlag, flera företaga är till salu eller har lagt ner, vi som är kvar gör vad vi kan för att överleva och få en vinst på våra förretag så vi kan ta lön. MEN, och detta är väldigt viktigt, Caroline, det är ingen dans på rosor att ha näringsverksmanhet i centrala Valdemarsvik, det är få som har råd att anställa fast de skulle behöva, och tänk att även vi företagare är människor, vi kan bli sjuka, anhöriga som blir sjuka/går bort, mkt kan hända, och vi kan inte ringa och sjukanmäla oss, vi kan inte alltid ta in personal, ibland tvingas vi stänga. Tänk så underbart det skulle vara med lite förståelse och empati istället för att gå hem och skriva en blogg där man spyr galla över en enskild företagare. Tror du vi får fler butiker i Valdemarsvik då? Nej, ta du och gå dit imorgon och köp din blus och var glad så länge några orkar driva sina buriker vidare.
    Mvh Liona

    SvaraRadera
    Svar
    1. På min blogg skriver jag om mitt liv och mina känslor. Just igår var detta något jag störde mig på, det blev tyvärr en gång för mycket för mig.
      Jag står för vad jag tycker och skriver och hymlar inte med något.

      Om det här inlägget är det lägsta du läst Liona så kan du inte ha läst mycket, tycker att det finns saker som är mycket värre. Men nog om det.
      Jag vet att det kam vara tufft att vara egen och att man har många fördelar som anställd när det just kommer till sjukskrivning. Så det kom inte som en nyhet för mig. Och ja jag har ett jobb som jag värdesätter väldigt högt då jag trivs toppen där.
      Sen har jag svårt att tro att samma företagare är sjuk varje gång jag varit och rykt i dörren. Som du ser i en annan kommentar så är det stängt i princip varje måndagseftermiddag så stängningen beror nog inte alltid på sjukdom. Men egentligen spelar det ingen roll för mig varför det är stängt, utan jag blir bara less på att gång efter gång mötas av en låst dörr och en lapp.
      Precis som du påpekar så är man beroende av kunderna i Valdemarsvik och då är det ju en förutsättning att man har öppet de tider man anger. Vill man ha stängt någon dag eller stänga tidigare vissa dagar så är det ok för mig, det är ju en av fördelarna med att vara egen att man själv bestämmer sådant. Men då bör man vara konsekvent och även marknadsföra just dessa tider.
      Med vänlig hälsning, Carro

      Radera