måndag 19 november 2012

Snälla kommun

Jag önskar mig gatubelysning på Brandstationsrakan. Tror att det finns många fler här i Valdemarsvik som önskar sig det samma.

Just promenaden "Viken runt" verkar vara en väldigt populär strecka för oss Valdemarsviksbor. Men nu när mörkret har anlänt så känner man sig inte alls trygg när man går där. Det är bäcksvart på morgonen och likaså från klockan 16 på eftermiddagen. Man ser inte om man möter någon eller om det är djur vid vägkanten. Sen är ju sträckan vid brandstationen väldigt trafikerad och tyvärr är det få som håller hastigheten (med handen på hjärtat kan jag säga att det är sällan jag kör 50 km/h där) Så några gatulysen där skulle nog göra susen.
Tänk vad friska och hurtiga vi Valdemarsviksbor skulle bli om vi kunde knalla "Viken runt" varje dag året runt.

Och till er dårar som ej har reflexer när ni är ute och går i mörkret vill jag bara säga skyll er själva om ni blir påkörda men tänk på den stackaren som kanske får ert liv på samvetet. Skärpning alla motionärer!

2 kommentarer:

  1. Jag röstar också för lite lyse på den rakan. Fast jag kör alltid 50km/h där:-)

    SvaraRadera
  2. HEJ HOPP Håller med ang lysen, dock är det ej kommunens lyktor, utan trafikverket =( Men kommun kanske kan påverka dem på ett eller annat sätt?!!?
    Lina

    SvaraRadera