fredag 23 november 2012

Mina vinnare

Ja så är det faktiskt, två av mina närmaste blev igår kväll utsedda till vinnare.
Min underbara storasyster vann företagarnas nya pris "Årets tjänsteman" och min fina vän Johanna vann "Årets kvinnliga företagare". STORT GRATTIS TILL ER BÅDA, NI ÄR SÅ VÄRDIGA VINNARE. Jag känner mig som en stolt lillasyster och stolt vän.
Andra priser som delades ut var "Årets unga företagare" som gick till Malin Frank på salong hårfin, "Årets företagaresattsning" som kammades hem av Hans-Erik Svensson och till "Årets butik" utsågs Linneas Bokhandel.

Min härliga syster höll ett underbart tacktal som hon hunnit förbereda då hon visste om innan att hon skulle vinna. Hon klev upp på scen med en hel kassarulle som tacktal, rullade ut den över hela scenen och tackade allt och alla till och med kaninerna, stolle.

Valdemarsviks Sparbank och Valdemarsviks kommun arrangerar tillsammans denna inspirationskväll och enligt mig gör de det med bravur. Årets stora dragplåster var Martina Haag och Miljöminister Lena Ek. Andra talare var bl. a. Erland Olausson Kommunstyrelsens ordförande, Håkan Eriksson VD vid Valdemarsviks Sparbank kvällens moderator var Magnus Höjer. Alla skötte sig oklanderligt.

Martina Haag bjöd på många skratt och var väldigt underhållande när hon kom med sin inspiration. Lena Ek pratade om vår fantastiska miljö här i Valdemarsvik och om att vi måste bli bättre på att ta hand om den.

Förra året fick man kritik för att kvällen var för manlig, de som kritiserade mest behagade inte ens att dyka upp. Tråkigt att de missar en sån här kanonkväll med bra föreläsare/inspiratörer och ärofyllda prisutdelningar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar