tisdag 6 november 2012

Övning ger färdighet

Ja så är det faktiskt men ibland tenderar jag att glömma det. Känner ju titt som tätt att jag inte riktigt räcker till när det kommer till ridningen och ibland när jag rider i paddocken känner jag mig helt världelös, sen underlättar det ju inte direkt att ha en häst som inte är speciellt lättriden. Ända sättet att få bukt med den känslan är ju att öva. Så nu har jag bestämt mig för att göra det. Har skrivit ut lite enkla ridövningar som man kan göra på egen hand.

Idag började vi med slalom, travbommar, volt och halt. Övningen gick ut på att planera sin ridning och få hästen att lyssna på hjälperna. Blev lite blandat resultat men bitvis gick det riktigt bra. Tråkigt bara att det kom snöblandat regn mitt i alltihop, gillades varken av Tim eller mig. Fick även hoppa av för att justera avståndet lite.
Men som sagt övning ger färdighet och nu har jag lätt mig hur jag ska göra nästa gång jag kör denna övning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar