söndag 11 november 2012

Helgen som sprang förbi

Ja nu är helgen över igen men det kommer snart en ny.

Fredagskvällen spenderades ensam i soffan med lite glögg. Hade velat gå på hockeypremiären men det kändes inte så lämpligt när man legat i feber. Och sjuk var jag nog allt då jag helt frivilligt lagade torskgryta till kvällsmat ;-)

Lördagen förgyllde jag med att hänga på FrökenFlora. När ägarinnan tröttnade på mitt sällskap skickade hon iväg mig till Gusum med blombud. Men de fixade jag snabbt och var snart tillbaka, tji fick hon :-P
Sen blev det tacolunch med systrarna Andersson och massa Willemys, härliga unge ❤

Kvällen skulle spenderas i Lilla Björklund men efter en god middag förflyttade vi oss hem till Cissi & Tobbe. Spontan och trevligt! Roligast hade vi åt grabbarna som inte riktigt kunde hantera alkoholen, de blev lite trötta och kelsjuka...

Sen kom Farsdag och det firade vi med att åka på långfika ut till Kvarnvik och farmor & farfar. Pappa fick lotter och choklad, så nu hoppas jag att han blir miljonär.

Skippade träning helt i helgen och lät kroppen ladda upp inför veckan som kommer. Men stallet och Tim kunde jag inte strunta i. Åkte ut och mös med honom en stund på eftermiddagen idag. Passade även på att rida i paddocken. Det gick ju sådär pga alla vattenpölar, plus att grabben var lite uppjagad av grävmaskinen som skrämdes lite. Det är för övrigt samma maskin som körde över min första iPhone :-(
Men jag var minst lika envis som Tim idag och vägrade att ge med mig. Tur för mig och synd för Tim att jag fått en hel del benmuskler på sista tiden. Tillslut gick han riktigt bra och gjorde som jag ville, han kan om han vill min söta knasboll.

Hörs nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar