måndag 13 februari 2012

Summering ICA Matkassen

I fredags blev det ingen mat från ICA Matkassen pga. att kycklinglåren som skulle användas luktade skunk, och vem vågar äta det? Tråkigt då vi hade kollat datum på allt och sparat den mat som verkade godast till fredagen. Vi skulle i alla fall ha ätit kyckling satay med jordnötssås och syrliga grönsaksstrimlor.

Min summering av hela matkassen blir tyvärr inte positiv och jag konstaterar att det faktiskt inte är något som jag kan rekommendera. För egen del är jag glad för att vi bara betalade 199 kr och inte 695 kr. Tror inte att jag/vi kommer att laga något av recepten igen, ev. försäker vi oss på fredagens recept vid ett lämpligt tillfälle. Rätterna var onödigt tillkrånglade att laga och var ganska så trista i smaken.

Kanske skulle passa på att prova även kasse nr. 2 Billiga veckan och se om det kan få mig att ändra mina tankar kring ICA Matkassen, vi får se.

2 kommentarer:

  1. Hej Carro! Hoppas du mår bättre nu :) Jag provade ocxå på Icakassarna i 2veckor.Första veckan billiga veckan och den var faktiskt helt okej hela veckan,men sen andra veckan tog vi den påsen ni nu provat och jag kan säga att inget var gott den veckan ;( Och det fattades varor i oxå,men det får jag väl skylla mej själv att jag inte sa till. Men min summering är lik eran faktiskt Krya på dej Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju i alla fall kul att prova och till en billig peng. Får nog bli billiga veckan här framöver.
      Känner mig lite piggare nu faktiskt. Kram

      Radera