fredag 3 februari 2012

Hemmakväll

Ja idag blev det en hemmakväll i all enkelhet. Tanken var att Johanna och jag skulle ha åkt ut till Holmbo för att spendera kvällen med underbara Harry och hans rara föräldrar men snön satte stopp för det. Jag kände att det var väääldigt dumt att ge sig ut på småvägarna och riskera att köra fast, vi får helt enkelt ta Holmbomys en annan gång. Först kändes det väldigt tråkigt att ställa in men nu har jag vant mig vid tanken att vara hemma och tycker faktiskt att det är riktigt mysigt och skönt. Jag har myst till det med en massa tända ljus och har krupit upp i soffan under en härlig filt. Utanför fönstret fortsätter snön att ösa ner, hur konstigt det än låter så gillar jag all snö. På söndag ska jag förhoppningsvis få leka lite i snön och åka snöskoter ute i Lilla Björklund.

Har precis insett att jag nog har skaffat mig en ny fredagsrutin för idag var det tredje fredagen i rad som jag gick på Sannas AfterWork spinning. Innan varje pass har jag varit totalt omotiverad men när man väl är där så känns det bättre och efteråt känns det super så det får nog bli en vana framöver. Idag var nog det jobbigaste passet hittills, vilket nog lär kännas i kroppen imorgon.

Nej nu ska jag återgå till TV-tittandet och min skål med jordnötsågar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar