tisdag 7 februari 2012

Fisk är gott...

...eller i alla fall försöker jag att intala mig själv det. Av någon anledning har jag aldrig lärt mig att äta fisk och skaldjur. När jag var liten åt jag fiskpinnar och farmors panerade rödspetta. Idag äter jag inte fiskpinnar men panerad fisk har gått bra i alla år. Nu försöker jag mig på lite mer variation i mitt fiskätande så den senaste tiden har det slunkit ner en hel del lax, lite räkor och hummer. Dock är det tyvärr ofta dill eller rom som krydda eller tillbehör till fisk vilket ställer till problem för mig då detta är något som jag verkligen inte gillar. Men Maud på Lilla Blå är rar och fixar andra såser till mig när det egentligen är dill eller rom i såsen.
Idag har vi ätit Friterad rödspetta, kokt potatis & remouladsås från just Lilla Blå - mycket och gott och ingen dill i sikte här inte =D

Nu ska jag knalla tillbaka till jobbet och göra lite mera nytta, efter jobbet drar jag och hunden ut till stallet. Måste bara säga att jag älskar att vara i stallet trotts att det just nu är svinkallt, halt och inte ridvänligt. På något sätt så är det avkopplande att vara i stallet och när jag kommer därifrån så är jag fylld med ny energi. Helt fantastiskt att lilla jag får hjälpa Elin med hennes hästar, vilken tur för mig att Tim kom hem tidigare än planerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar