tisdag 7 februari 2012

Kroppkakor

Vilken himla tur att ICA har planerat att ha kroppkakor i påsen just den vecka jag provar konceptet. Kroppkakor är min favoritmat. Kul att få prova ett nytt recept på rätten med lite nya inslag. Men mina absoluta favoriter är de som är tillagade av systeryster och Martin, undrar om det bjuds på kroppkakor på min födelsedag?!
Dagens rätt: Små kroppkakor med mangold och kålrabbi.
Betyg: Klart godkänt, riktigt gott speciellt salladen. Dock mycket kladd och disk.


Innan vi fick mat i magen idag blev det stallet och sen ett pass crossfit. Lite stressigt blev det då träningen började redan kl. 18. Träningen var hemskt jobbig, skönt att det bara var 40 min. Tanken var att vi skulle ha träna step i dag men Jossan var bokad på det här passet så då tyckte vi att det var kul att träna med henne och samtidigt få prova på lite nytt.
Efter maten blev det en tur till ut till stallet, då jag lovat Elin att ta kvällsfodringen av hästarna.

Imorgon ska jag lyxa till det med att sluta jobba redan vid 13:30 för att fara in till Söderköping och Mimmis Hus och få ansiktsbehandling. Behandlingen var en julklapp från min fina vän Johanna. Har även hört ryktas om att mitt hår skulle kunna tänkas få en toning...hoppas på det för nu börjar det se matt ut igen. Mitt hår fixar min andra fina vän Jossan, storasyster till den förstnämnda vännen. Ett väldans rart syskonpar det där!

Efter mitt lyxande ska Zigge få sig en ordentlig promenad och få busa av sig lite. Sen ska jag kasta mig i grytorna och prova på ett nytt recept igen. Blir väldigt mycket skriveri om mat den här veckan men det får ni stå ut med.

1 kommentar:

  1. Det här med att min syster har skaffat sig en blogg genererar i en massa tidsbortfall för min del. Man måste se till att läsa alla inlogg och som ni märkt är Caroline en duktig skribent, puh;) Sen kommer det visst in beställningar på mat den här vägen - och att göra kroppkakor är inget man gör på en kvart. Men visst, önskar sig 30-åringen kroppkakor - då ska hon få det på sin födelsedag. Kram StoraSyster

    SvaraRadera