onsdag 8 februari 2012

Huvudvärk

Denna dag började inget vidare, vaknade med spränghuvudvärk. Stoppade i mig två ipren och tog en promenad med hunden, dock hjälpte varken piller eller frisk luft så det var bara att krypa ner i sängen igen. Vaknade två timmar senare och då kändes det bättre så jag tog en dusch och lite mer piller och begav mig till jobbet vid kl. 10. Blev en kort arbetsdag då jag skulle sluta tidigt, men jag han med det mest väsentliga så jag känner mig nöjd med dagens insats.

Åhhh det var underbart härligt med ansiktsbehandling. Lyxigt att ligga i 1,5 h och bara bli ompysslad. Vill nu unna er själva eller någon annan något riktigt lyxigt så kan jag varmt rekommendera detta.
Och ja mitt hår fick sig en omgång med lite toning - Tack Jossan.
Brudarna på Mimmis Hus vet verkligen vad de gör! http://www.mimmishus.se/

Nu har jag nyligen kommit hem efter en promenad ut till Grännäs. Zigge är helnöjd och trött efter kvällens promenad. Då kommunen tydligen inte plogar ut till vårt fina fritidsområde så får man snällt pulsa i snön och man vill ta sig dit ut till fots. Dessutom är det kolmörkt då man tydligen inte har råd att ha gatulysena igång året runt. Kanske är så att Grännäs bara är till för våra sommarturister och inte oss som bor här året runt?!?

Efter promenaden blev det klippning av Zigges klor, inte fullt lika populärt :-/ Är det något denna hund inte gillar så är det att klippa klorna. Tråkigt för honom bara att hans matte har införskaffat sig en munkorg som åker på när det vankas klippning av klor, så nu slipper han inte undan. Nu har jag mutat honom med smarrigt godis så nu är vi kompisar igen!

Nej nu ska jag ta tag i kvällens matlagning då Nanna beräknas att dyka upp om 45 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar