måndag 5 mars 2012

Firad i dagarna tre =D


Ja nu ska jag äntligen skriva om allt roligt som hänt de senaste dagarna. Men först vill jag bara klargöra för alla som undrar hur det känns att fylla 30 år att det är inga problem alls, i alla fall inte för mig. Jag önskar att alla får bli firade så ordentligt och kärleksfullt som jag blev. Ett stort TACK till er alla som förgyllt min 30-årsdag.

I torsdags blev jag kidnappad och bortförd av mina fina vänner. Kl. 11:30 klev jag utanför dörren till mitt jobb i tron om att jag och Malin skulle äta födelsedagslunch, men icke. Helt plötsligt hoppar Helena, Sara, Johanna, Cissi och Rosa fram ur kulverten och börjar sjunga "Ja må hon leva" och överlämnade ett helrör, en glascylinder med en blomma och drink biljetter till Davidssons. Då tänkte jag att vi nog skulle äta lunch alla tillsammans men icke även denna gång. Vi satt oss istället i två bilar och började åka mot Norrköpingshållet, på vägen plockade vi även upp Josefin. Färden slutade i Kolmården och Vildmarkshotellet. Där blev jag bjuden på lunch med rödvin och efterrätt, lyxigt och gott. Sen tillbringade vi resten av eftermiddagen på deras Dag SPA. Där blev det fotbad, ansiktsbehandling i grupp, 30 min massage för min del, bubbelbad & bastu och vindrickande i relaxavdelningen. När vi åkte därifrån kände jag mig riktigt avslappad och omhändertagen. Bästa presenten nånsin - Tack underbara brudar jag uppskattar verkligen att jag har er i mitt liv. 

Men födelsedagen tog inte slut där inte och inte överraskningarna heller! Kl. 19:30anlände vi till Lilla Björklund där det blev födelsedagsmiddag med kroppkakor och semletårta. Där blev jag firad ordentligt igen av Helena, Martin & Julia, Pappa & Annika, Ted & Sara, Johanna och Marie & Sivar (Martins föräldrar). Jag fick fina blommor, champagneglas/servingsglas, ett olivträd som det växte pengar på (det ska jag vårda extra ömt) och ett mobilskal i den läckra färgen illorange. Vid 22:30 stöp en trött men glad och lycklig 30-åring i säng. 

Fredagen vankades det jobb igen jag hade ju en hel eftermiddag att ta igen men det gjorde jag så gärna. Lunchen avnjöts på FrökenFlora tillsammans med Nanna, Fredda och guldklimparna Albert och Lucas. Även då fick jag presenter, en helt underbar blombukett och en stor flaska rödvin, dessa presenter var även Annette & Janne (gamla svärmor & svärfar) och Elin & Joel med på. På eftermiddagen blev det semletårta igen och skönsång och paketöppning på jobbet. Av mina arbetskamrater fick jag ett presentkort på salong Törnrosa och en fin blomma - Mycket uppskattat.
Fredagskvällen bestod av tårtbakning tillsammans med Johanna. Sen blev vi bjudna på mat av Magnus & Annelie. Magnus hade lagat Mannerströms kycklingrullader, gott. 

I lördags gick 30-årsfesten av stapeln. Festen startade kl. 13 uppe i Lilla Björklund där det bjöds på korvkiosksmat. Gästerna hade tidigare blivit uppdelade i lag och fått utse en chaufför inom laget, nu blev de tilldelade uppdrag som de hade till kl. 16 på sig att utföra. Och oj vad duktiga de var! Uppdragen skulle redovisas som bildbevis via meddelande på mobilerna, det tog endast ca. 20 minuter innan de första meddelandena började strömma in. Johanna och jag var tävlingsledning och höll reda på alla poäng som lagen samlade, vi skickade även ut lite uppdrag via mobilen. Det var riktigt skoj att vara tävlingsledning och se alla galna bilder på vännerna. Vid 16 samlades vi i Gusums badhus där jag bjöd på snacks och bål. Vi spenderade lite mer än två roliga timmar i simhallen sen begav vi oss ner till Davidssons där vi åt mat och tårta samt drack gott. Vi bowlade och dansade natten lång, eller i alla fall fram till kl. 01:00 då gav jag upp och gick hem och sov lite. Under kvällen på Davidssons redovisades uppdragen, fina presenter utdelades, det hölls tal, spexades och skönsång framfördes. Ska man sammanfatta dagen/kvällen så var den toppen, jag tror och hoppas att alla 35 inblandade håller med. Tack till alla nära och kära som var med och skapade ett fint och roligt minne. 

Min 30.e födelsedag har varit den bästa födelsedagen i mitt liv =-) 

Zigge spenderade sin helg ute i skärgården hos Janne & Annette - Tusen tack för hjälpen! När han kom hem på söndagen var han pigg och glad så jag antar att även han har haft en bra helg. 

Bilder på allt skoj kommer inom kort! 



1 kommentar:

  1. Det var verkligen en minnesvärd dag! Bästa födelsedagsfirandet någonsin! Tack för att du finns. Du är bäst! <3

    SvaraRadera