söndag 11 mars 2012

Stall, Schlager och traktor

Nu lider en skön helg mot sitt slut, men jag är nöjd för jag vet ju att det kommer en ny helg snart.
Nästa helg kommer lite snabbare än vanligt! Jobbar bara måndag-torsdag sen drar vi på kryssning på fredag.

Jag har spenderat mycket tid i stallet denna helg då hästägaren har fått en helt stallfri helg. Har skött både kvällsfodring och morgonpass på egen hand och det gick ju bra. Idag blev det en underbar ridtur på 40 min i det härliga vårvädret. Tim har ju stått en hel del nu över vinter så idag var han pigg som bara den, var som att sitta på ett krutpacket. Ska se till att vi får igång honom ordentligt så nu blir det mycket ridning en tid framöver, inte mig emot.

Sen har jag varit på Schlagerparty hemma hos Mr. Schlager, Viktor Pettersson. Snacka om att den killen går in för sin schlager! Vi fick god mat, välkomstmingel med champagne, snittar och jordgubbar, fantastiskt god efterrätt och goodiebags.
Hela kvällen var fylld med glitter och glamour, FABULOUS!!! Alla gäster var uppklädda till tänderna och alla glittrade lite extra både här och där. Själv hade jag turen att få låna lite fina kläder och bling från underbart rara Annelie, utan henne hade det inte blivit alls lika mycket glamour på mig. Och som grädde på moset så fick jag den supersnygga jackan som jag hade på mig - Tack bästa Annelie :)


Men man kan ju inte bara roa sig så idag har det även blivit lite arbete ute hos Syster & Martin, fast det var också roligt. Syrran och jag kapade alla grenar på ett äppelträd och transporterade bort dem med traktorn. Ett tungt men roligt jobb, även lite risktfyllt då jag fick klättra högt upp på stegen för att kunna kapa alla grenar. Men som tack för hjälpen blev jag bjuden på god mat.
Dagen fick mig att inse att det är en bonnpöjk jag vill ha, jag vill bo på landet och köra traktor, ja så är det. Bonnmoran Caroline =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar