onsdag 28 mars 2012

Cykeltur & Klättring

Igår efter jobbet tog jag cykeln ut till stallet, jag hade Zigge springandes bredvid och det gick jätte bra. Skönt att få lite motion. När vi cyklade hemåt vid sjusnåret så var det helt underbart väder, riktigt mysigt.
Zigge tyckte att det var lite jobbigt, men när han fick springa lös på grusvägen så var tröttheten som bortblåst. Så nu har jag bestämt att jag ska försöka bli duktig och ta cykeln i alla fall en gång i veckan, måste bara fixa lite mer luft i däcken först. Så ser ni en rosa cykel svissa förbi så är det bara jag =)



Jag tog en ridtur på Tim medan Zigge väntade snällt i boxen. Jag passade på att klättra lite med Timpan nere i grusgropen, mycket jobbig men nyttig träning. Som belöning fick han galoppera av sig lite på gärdet efteråt.
Kommer nog bli lite mer klättring här framöver då Tim behöver musklas på lite efter vinterns långa vila, men det ska nog inte bli några problem för är det något vi har gott om ute i Gållösa stallet så är det mördar backar.


Idag har jag Zigge med mig till jobbet på förmiddagen, vid lunch ska han levereras till Lilla Björklund där Julia ligger hemma och är sjuk. Mysigt för dem båda att få lite sällskap av varandra.
Själv ska jag få naglarna fixade efter arbetet och sen ska jag hjälpa Johanna på FrökenFlora då det ikväll är långöppet till 20:00 i centrum. Kom gärna ner och titta in i alla butiker som håller extra öppet med fina erbjudanden på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar