måndag 30 september 2013

Lätt att glömma

Ibland är det lätt att glömma varför man gör vissa saker. Som idag när jag skulle åka på ridlektion så kände jag inte alls för det och var sjukt omotiverad även när lektionen började. Men sen hände det något och jag la alla tankar åt sidan och bara njöt av ridningen. För hallå jag tycker ju att det är sjukt kul med ridningen och lektionerna är något jag kostar på mig själv just för att det är kul. Nu kan jag knappt vänta tills nästa gång. Tur att jag har Tim att rida tisdag och torsdag. 

Idag fick vi öva på att sitta ner i traven och så fort vi började rida lätt fick vi bryta av till skritt och börja om igen. Hårda bud i Mellerud! Men jag lyckades faktiskt få till en riktigt behaglig trav på Noha och satt ner mest hela tiden utan större svårigheter. Så mot slutet fick jag öva på att öka traven och hitta rytmen där istället. Härlig känsla när det går bra. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar