måndag 23 september 2013

Bom

Igår blev det att rida Timpan i paddocken igen. Den här gången la jag ut cavalettibomma, på ena långsidan blev det ravbommar och på andra sidan galoppbommar. 
Till min hjälp hade jag Elin, Zigge och Elias. Men det var mest Elin som hojtade på mig om vad jag skulle tänka på, har sagt det förut men det är riktigt nyttigt att ha någon på marken. 
Tim skötte sig fin fint och jobbade på riktigt bra. Det märks att han är i mycket bättre kondition nu och har mer ork och muskler, nu känns det som om han gillar att jobba när han orkar mer. 
Travbommarna var inga problem alls, galoppen är alltid lite knivigare då han behöver mycket utrymme och det är inget som erbjuds i paddocken men vi grejade det riktigt bra med tillslut. 
Det är så kul när det går bra och man kan avsluta med en go känsla i kroppen. Själv måste jag verkligen tr äna mer på att sitta ner i traven och att titta upp mer och bli stabilare på yttern. 
Både Tim och jag ver rejält trötta och svettiga efteråt. 





Tim har i helgen fått sig ett nytt träns med lite lagom med bling bling på. Jag själv kommer nog få mig ett par nya chaps att rida i, ska bara provrida dem någon mer gång och se hur det känns. 
Tackar snälla Alex för att vi f år köpa fina saker av henne, alltid kul med nytt och speciellt när det inte behöver kosta skjortan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar