tisdag 3 september 2013

Ridlektioner

Igår var jag på Stall Grüning (fd. Ekbäcken) och red min första ridlektion. Nu kommer jag att rida 10 måndagar framöver, igår var det privatlektion men från nästa vecka kommer vi vara 3 st som rider samtidigt. Vår Instruktör kommer vara Liza Grüning.

Innan var jag lite nervös och visste inte riktigt vad jag förväntade mig av lektionen. Har hört både positivt och negativt om stallet. Men jag gick in med ett öppet sinne och tänkte att det skadar inte att prova och bilda sig en egen uppfattning. Efteråt kändes det bra! Dock väldigt mycket att ta in, lite smått kaos i hjärnan.

Fick en liten söt Haflinger valack på 5 år och ska få rida honom några gånger framöver nu. Skulle vara kul att byta häst efter några gånger och prova fler och gärna någon lite större. Men Noha blir bra de första gångerna. 

         

Idag när jag var i stallet så passade jag på att rida Tim i paddocken och använda det jag lärde mig igår, och jävlar vad det gick bra!! Vi fick ett fint flyt och jag tror att både Tim och jag fick en aha-upplevelse. Så nu ångrar jag verkligen inte att jag testat på det här. Har dock träningsvärk på många konstiga ställen…
       

1 kommentar:

  1. Vilken söt Haflingerkille :-)
    Blir så sugen på att ta upp ridningen igen....!!

    SvaraRadera