måndag 16 september 2013

Knitting

Igår söndag stod stickkurs ute i Lilla Björklund på schemat, vi startade kl. 10 och slutade kl. 18. Våra lärare var Mamma Marie och Mia Wingerstad.

Innan trodde jag dels att jag aldrig skulle klara av att sitta stilla så länge och dels att jag aldrig skulle klara av att sticka något. Men det gick ju riktigt bra och roligt var det. Nu finns det ju inget färdigt alster ännu men det jag gör kan bli en sjal. Jag kommer inte ge mig förrän det är en sjal! Sen får vi se hur mycket jag kommer sticka i framtiden då det faktiskt tar mycket tid och är väldigt tålamodsprövande. Men visst skulle de va kul att kunna sticka sina egna sockor och halsdukar.  

Dagen till ära hade vi laddat upp med en box vin och massa av skitprat, men vi hann inte ens avhandla hälften av det för här gällde det att vara koncentrerad. När man pratade och började känna sig avslappnad så blev det fel direkt…

Tack till Helena som ordnat med god mat och fika! Tack till våra peppande lärare, vår chaufför Martin och tack till alla glada deltagare! 

Kvällen avslutades i soffan med trevligt sällskap och en film men när klockan slog tio började jag känna mig besegrad av tröttheten och flyttade in till sängen. Det här med stickning tar på krafterna! 


1 kommentar:

  1. Jag tyckte ni alla var jätteduktiga! Det är kul att få ge lite inspiration! Kram Mia

    SvaraRadera