måndag 2 september 2013

Höst depp…

Nej varför då? 

Jag tycker att det är riktigt härligt när hösten smyger sig på. Det är nog den mysigaste årstidsövergången. Man får börja tända ljus och mysa till det hemma, krypa in under en filt i soffan. Luften blir mer lättandad och men kan njuta av härliga promenader i skogen och kanske få med sig en och annan svamp hem. Man kan klä sig i stickade tröjor och använda den fina prickiga regnjackan. Snart kommer alla träden att skifta till härliga färger och FrökenFlora tar hem blommor i höstfärger vilket innebär att de passar perfekt i mitt hem. Det släpps ny musik som inte är lika klämkäck som låtarna som spelas under sommaren. 

Jag tycker i och för sig att alla årstider har sin charm. Men jag gillar verkligen höstluften och vad den gör med mig, jag blir liksom full av energi igen. Eller kommer energin från sommaren som precis passerat? Värt att klura på! 

                   

    


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar