tisdag 23 oktober 2012

Trav

Nu har vi börjat trava Timpo lite smått och det går bra. Idag red jag 35 min i paddocken, härligt då det var länge sen sist. Det gick faktiskt ganska så bra, tror att Tim gillade att få jobba lite igen. Red med gramantyglar vilket jag tycker är lite krångligt då det genast blir mer att hålla reda på, men det är bara att traggla på så sitter det nog så småningom.

Zigge blev överlycklig då Bella kom ner och busade med honom. Tyvärr var hon tvungen att gå in efter ett tag men då roade han sig med att bada i "insjön" i paddocken.
När jag red hade jag fullt upp med att hålla koll på vart han höll hus, han fattar inte riktigt att det är farligt att bli trampad av en häst. Efter att han sprungit framför Tim när vi travade fick han lite skäll av mig och placerade sig då i hörnet bland allt hindermaterial och såg ut att skämmas. Lilla gubben då ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar