söndag 14 oktober 2012

Ridtur

Äntligen fick jag ta en ridtur på Tims rygg igen. Nu ska vi nämligen börja sätta igång honom på riktigt igen, håller tummarna för att han ska hålla för nu vill vi inte ha mer skador och vila.
Idag blev det 45 min skritt tillsammans med Ida & LP. Det varnades för regn så ett skrittäcke åkte på och visst kom det en liten skvätt, tyvärr hade jag glömt att klä på mig själv regnskydd :-/ men det gick bra ändå. Supermysigt att rida ut nu när naturen är så vacker och luften är så frisk. Med lite tur blir det en liten sväng imorn också.

Nu ska vi inte belasta Tim varje dag så det kommer även bli en hel del markarbete framöver. Igår testade jag att tömköra för först gången. Lite knepigt faktiskt, men Emmy har lovat att komma och hjälpa mig någon dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar