måndag 29 oktober 2012

Delmål två - Hålla i




Ja nu börjar delmål 2, kan tyckas att detta mål är lite luddigt men jag har bestämt att målet är att hålla i fram till jul.

Hålla i består av att fortsätta träna 3-4 ggr i veckan samt ta powerwalk på morgonen mån-tor. När det kommer till kosten så ska jag köra på som innan men ibland unna mig något extra. Då ska det inte vara godis, pizza eller en kaka till efm kaffet på jobbet för det är inte att unna sig utan att dumma sig. Utan det ska ex.vara en extra god middag på helgen ex. potatisgratäng eller någon god pastarätt eller kanske en god drink i baren. Sen så kommer jag att unna mig mycket mera vin för det är lyx för mig, men inte varje fredag och lördag.



Varför detta mål? Jo för att fixa dessa veckor kan faktikst vem som helst göra egentligen, det är ju trots allt bara några veckor av ens liv och då handlar det om att bestämma sig och köra. Men anledningen till att jag gjorde detta var att jag vill ha en konstant förändring av mitt liv och min kropp. Jag vill inte vara överviktigt och ligga i riskzon för diverse sjukdomar, jag vill inte känna mig klen eller flåsa när jag går upp för trappen på jobbet. Jag vill leva länge och förhoppningsvis klara mig från de värsta sjukdomarna, jag vill känna mig stark och känna att jag har ork och kondis. Och om man får en snyggare kropp på köpet så är det bara bonus ;-)
Så önska mig lycka till!


Så här ser veckans schema ut...



2 kommentarer:

  1. Det fixar du, all lycka till från mig. Kram Melina

    SvaraRadera
  2. Du är så grym! Håll i nu och LYCKA TILL!!!

    Puss!

    SvaraRadera