fredag 21 september 2012

Varför?

Ja det är ju en fråga man ofta ställer sig, den här gången handlar det om varför jag bloggar. Och det kan man ju undra så här kommer svaret.

Det började med att alla bloggar och som jag tror att jag skrev i mitt första blogginlägg här "var ska sleven va om inte i grytan". När jag väl hade börjar så märkte jag att det var riktigt roligt och skönt, skönt att skriva av sig. Att blogga är lite som att skriva dagbok. Konstigt egentligen att jag gillar det då jag var usel på att skriva dagbok som liten, men jag var en hejare på att läsa andras ;-)

När man lever ensam som jag gör har man ingen att prata av sig med och älta dagens händelser med. Då har man tre val, hålla allt inom sig och tillslut bli galen. Prata för sig själv och riskera att någon hör och tror att du är galen eller så kan man blogga och riskera att bli uppfattad som galen.

Svaret måste därför bli att jag bloggar för min egen skull, sen är det ju ett plus om några vill läsa det jag skriver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar