tisdag 4 september 2012

Inte bättre...

Tim har tyvärr inte blivit bättre i sitt ben som han har ett sår på utan snarare sämre. Såret läker ej och han har börjat markera på båda bakbenen. Igår var veterinären ute och tittade till honom och det konstaterades att han behövde medicin för att hjälpa läkningen. Så nu är det penicillinpasta som gäller i fem dagar och finadyne i tio dagar. Tur att det är så lätt att ge Tim medicin och sköta om hans sår....icke.
Det är en kamp varje gång och som tur är så är det alltid Tim som förlorar.
Men idag gick det riktigt snabbt och bra att få i honom pastan. Hade superhjälp av Ida - det tackar vi för!

Själv är jag fortfarande lite krasslig, har lyckats dra på mig en dunderförkylning. Nu har det även börjat göra ont i bröstet när jag anstränger mig, så det får bli att ta det lugnt resten av veckan :(

Slängde ihop lite soppa till kvällsmat till Johanna och mig. Testade ett recept från ICA-Buffé. Kommer nog inte laga soppan igen, men den var helt ok och kommer att förtäras till lunch imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar