fredag 15 juni 2012

FARVÄL

Mina tankar går idag till Elin & Staris❤

Idag lämnar Staris jordelivet och far till himlen : ( Det kommer att vara en tung dag för många då Staris under sina 31 levnadsår har hunnit med att glädja många och tagit en plats i deras hjärta.

Men jag tycker att Elin tagit rätt beslut och att Staris nu får lämna in med flaggan i topp. Hon har njutit av sin sista tid och har hunnit med att ta några sista uteritter med gänget, vilket hon har uppskattat. Under turerna har det varit en stolt och pigg madam men efter har hon varit trött.

Förstår att detta är ett tufft beslut att fatta för sin häst efter 16 år tillsammans. Jag önskar att Elin om ett tag kan glädjas åt alla fina år de fått tillsammans och lägga sorgen bakom sig.

I onsdags morse innan jag åkte var jag uppe i stallet och tog ett sista farväl av fina Staris. Min sista bild av henne är när hon går lugnt bland sina vänner och betar i en sommarfin hage bland grönt gräs och gula smörblommor - Det är en fin bild ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar