torsdag 14 juni 2012

Dag 2

Ska bara säga att det är jobbigare att rida än vad man tror..phuu och nu har träningsvärken hittat hit också.

Dagens första ridpass blev dressyr där vi jobbade med samsidiga hjälper och på att ställa hästen, svettigt värre blev det då vi fick kämpa en hel del. Men mot slutet kändes det riktigt bra och jag fick till riktig fin galopp :)

Ridpass 2 var hoppning : / skapligt nervös innan men det gick superbra och var riktigt roligt fast lite läskigt. Jag fick till och med blodad tand och anmälde mig frivilligt till morgondagens hoppass, dä ni!! Nu var ju hindren bara små skutt men ändå. Jag är nöjd ned mig själv, det var ju trotts allt massor av år sen jag hoppade och jag har faktiskt aldrig hopptränat.

Nu blir det snart hästsläpp på sommarbete och sen blir det middag på Åby krog.

På bilden är det Malins hinder och inte mina : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar