måndag 4 juni 2012

Fälttävlan

I lördags klev jag upp tidigt för att följa med Emmy på fälttävlan i Ekenäs (Åkerbo rid- och körsällskap). Självklart var även den ordinarie hästskötaren Ebba med och så även chauffören och broddaren pappa Lars. Super tack för att jag fick följa med som hästskötare och hejarklack!

Hur gick det då? Skapligt i dressyren med helt ok procent, felfritt i banhoppningen och en felfri terrängrunda och en hedersvärd 15:e plats av totalt 50 ekipage.

Vet att jag skrivit det förut men jag är grymt imponerad av denna lilla tös och hennes häst!! När terrängbanan rids står man verkligen med hjärtat i halsgropen och det är knappt man vågar titta, men samtidigt är det jätte häftigt. Nu håller vi tummarna att det ska gå bra i lag junior- SM i slutet av sommaren och att de även kommer med individuellt.

Och bara så att du vet Emmy så vill jag följa med fler gånger : )

2 kommentarer:

  1. Dom är så duktiga! Vi är det grymmaste hästskötarteamet ju!:D kram

    SvaraRadera
  2. Du är bara för snäll bästa Carro! <3 och du får alltid följa med det vet du :)

    SvaraRadera