måndag 11 mars 2013

Sjukskriven

Idag var det jobb som stod på schemat igen, dock knallade jag hem redan vid lunch :-(
Jag är fortfarande förkyld och har ont i halsen men det kan jag leva med. Mitt största problem just nu är att jag blir yr och illamående från och till, värst är det när jag fokuserar. Jag kan bara sitta vid datorskärmen ca. 15 min innan siffrorna börjar dansa. Samma sak med att köra bil, eller kolla på textad TV. Skitjobbigt faktiskt! Känns som om myrornas krig inne hjärnan och det bara flimrar för ögonen, svårt att förklara... men man känner sig lite knäpp.

Detta resulterade i att läkaren sjukskrev mig helt hela veckan, men jag fick börja jobba lite smått mot slutet av veckan om det kändes bättre. Fick följande restriktioner, ta det lugnt och gå gärna ut på en lugnt promenad och få lite frisk luft. Jodå lugnt tar jag det allt, nu har jag nyligen vaknat efter en tupplur på nästan två timmar. Zzzzz....

Jag hatar det här och vill bara må bra nu och kunna jobba som normalt folk!

2 kommentarer:

  1. Nu gör du som läkaren säger ta det lugnt,sitt och sola dig på någon plats där det inte blåser och bara koppla av. Pappa tänker på dig.

    SvaraRadera
  2. Du har all tid i värden att göra det du vill..........men nu ska du lyssna på
    Kroppen!! Även om du saknas på jobbet :) kram på dig // Melina

    SvaraRadera