torsdag 7 mars 2013

Matvraket

Efter kastreringen så har min lilla vovve blivit förvandlad till ett matvrak. Hunden som tidigare rynkade på nosen åt torrfoderet som serverades och kunde matvägra i dagar är som bortblåst. Nu slänger han sig över torrfodret och tittar på mig när det är slut och undrar om det inte kommer mera.

Tidigare tyckte jag att det var gulligt när han tiggde och snuggade och jag kunde till och med uppmuntra det genom att sticka till honom en smakbit. Men nu när han gör det hela tiden så har det gulliga försvunnit och istället blivit lite irriterande. Prasslar man med ett papper, öppnar kylskåpet eller börjar plocka i köket så är han där med sin nos och sin bedjande blick.

Så från och med nu är det hårdare tag som gäller för tiggaren här hemma. För jag vill inte ha en otrevlig och tjock hund, räcker att jag är det ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar