tisdag 5 mars 2013

Multivitamin

För en herrans massa år sen köpte jag något som jag länge velat ha, en råsaftscentrifug. Verkligen en kanon investering! Jag använde den säkert 5-6 ggr där i början och har nog använt den 2-3 ggr till därefter. De sista två åren har den stått uppe på mina köksskåp och samlat damm, himla bra köp alltså. Men idag åkte den ner och blev avdammad och använd, är förvånad över att jag kommer ihåg hur den funkar. Med hjälp av maskinen och två apelsiner, en citron, en banan, en morot och en rödbeta fick jag till en riktigt god vitaminbomb. Nu ska jag försöka bli lite flitigare med att använda den för juicen är ju både god och nyttig.

2 kommentarer:

  1. Hur funkar den där carro? stoppar man i frukterna helt som de är med skal och allt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju inte riktigt så bra som det låter, lite baltigt att använda men väldigt gott. Vissa frukter/grönsaker funkar med skal, ex. morot, kiwi o clementin men allt med tjockare skal måste skalas först. Vill man ha fruktkött i juicen rekommenderar jag att skala allt. Mjuka grejer som banan o avokado ger typ ingen juice

      Radera