söndag 19 augusti 2012

Späckad dag

Idag har jag verkligen hunnit med massor! Vaknade redan kl. 6:10 men vägrade att gå upp och låg kvar i sängen och grisade till 7:45, tyvärr var det helt omöjligt att somna om. Startade dagen med att städa hela lägenheten, sen blev det en kort löprunda.

Vid 11 hakade jag på systrarna P med sambos och drog till svampskogen. Vi fick inte med oss så jätte mycket hem då nästan all svamp var torkad, så mer regn så att höstkantarellerna sätter fart ordentligt.
Ted och jag lagade lunch hos dem, stekt falukorv med potatis och senapssås + nyskördade kantareller, mums.

Sen blev det en sväng till stallet tillsammans med Elin. Tyvärr blev det inte riktigt som vi tänkt oss då Tim hade fått ett sår på höger bakben och var öm och svullen. Blev en kort barbackasväng så att han i alla fall fick röra lite på sig, vilket i och för sig var väldigt mysigt. Nu håller vi tummarna för att det ger med sig snabbt.

Dagen avslutades med Tacomys hemma hos mig med Johanna, Ted, Sara, Annelie och Christian.

Sen hann jag tyvärr inte mer...
Eller jo bilen fick åka en sväng i biltvätten och så har jag slängt ihop en sallad till morgondagens lunch med Nanna.

2 kommentarer:

  1. det står en bonde längst ner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är ingen bonde, bönder har inte jeans utan blåställ. Det är en helt vanlig stadsbo som blivit lantlolla ;-)

      Radera