tisdag 28 maj 2013

Kundkväll och hopp

När Johanna stängt butiken drog jag, Helena, Viktor och Nanna till Rosen Serien på kundkväll. Där bjöds det på bra erbjudanden, tävlingar och fika. Jag inhandlade en tvättgelé, rosenvatten och deo i sport/herrserien samt deras nya solkräm. Anledningen till att jag väljer sport/herrserien är att jag har lite svårt för den skarpa rosdoften på den andra serien. Jag hoppas att jag ska trivas med dessa produkter nu, återkommer efter att jag provat ordentligt. 

Jag passade även på att boka en tid för diamantbehandlingen som jag fick i födelsedagspresent av systrarna Andersson. 


Efteråt drog jag till stallet och mockade ur boxarna och sen blev det en spontan liten "hopplektion" för Elin. Superkul att få skutta lite vilket även märktes på Tim. 
Först satt vi upp ett lågt kryss och la ut travbommar. Men krysset ansågs för lågt av Tim så det fick snabbt ändras om till en bom på 50 cm. Hade Tim fått bestämma så hade det gärna få vara lite högre, men det ansåg jag inte lämpligt då jag bara skuttat 2 ggr tidigare på Tim och de var förra sommaren. Innan dess hoppade jag lite på ridlägret förra året och där tar min hopperfarenhet slut. 

Nu ska vi försöka skutta lite oftare då Tim verkligen gillar att hoppa. Ska även försöka få till lite mer träning i paddocken överhuvudtaget, nyttigt och roligt både för häst och ryttare. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar