onsdag 15 maj 2013

Hälsocheck

Idag var jag på VC och gjorde en undersökning pga att jag är så mycket sjuk under hösten/vintern. Läkaren var riktigt bra och det kändes som om hon förstod min problematik. 

Jag har ju trott att jag lider av dåligt immunförsvar men så är de nog icke, då brukar man drabbas av allvarligare sjukdomar och inte bara virusinfektioner som jag drar på mig. Läkaren trodde snarare att jag är trång/svullen i näsgången och bihålorna och då blir överkänslig. 
Hon klämde, kände och lyssnade på mig och tog blodtrycket. Sen blev det att lämna några rör med blod bl.a. för ett ämnesomsättningsprov. 



Sen kommer jag bli kallad till astma och allergisköterskan till hösten för att se om jag är överkänslig mot ex. kvalster.
Vilket det mycket väl kan vara då jag drabbas mest under den tid på året när man vistas inomhus mycket bland alla damtussar. 

Fick även rådet att använda kortisonnässpray för att minska svullnaden i näsan. 

Ja nu var i alla fall bollen i rullning! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar