lördag 25 maj 2013

Köttbulle/Hurtbulle

Idag gjorde jag något som för något år sedan var helt otänkbart i mitt liv, jag sprang min första mil. 
De första 7 km sprang jag på banvallen och sen avslutade jag med asfalt och Viken runt. Det kändes riktigt bra, jag hade både benen och flåset på min sida. 
Jag är helnöjd med tiden 1:12:18. Sen kan man ju alltid bli bättre men det kändes som en bra början då mitt mål idag var att klara hela milen utan att bryta.
Svårast var att veta vilket tempo man skulle hålla, tidigare har jag sprungit 5 km som längst och då kan man ju köra på lite mer. 
Sen får man ju ha i åtanken att jag bär runt på ca. 15 kilos övervikt och har ett knä som inte alltid vill som jag vill. Men jag tror faktiskt att detta tempo passar surknät bättre än 5 km tempot. Det kommer garanterat bli fler rundor på 1 mil, nästa gång tänkte jag släpa med mig Zigge. 

Men nu blir det att ladda om för årets första utomhusfest på Grännäs - Party party!! 


1 kommentar:

  1. Det var förbaskat bra gjort hoppas knät håller nu då. Kram pappa.

    SvaraRadera