fredag 7 december 2012

Helena gästar

Hej på er alla där ute i cybervärlden!

Jag har alltid undrat vad jag skulle skriva om ifall jag bloggade och nu har jag äntligen fått chansen :-) Ni som följer Carros blogg vet ju att hon bott hos mig ett par dagar eftersom jag efter 7,5 års anställning äntligen fick åka på utbildning med övernattning. Vad hon inte har skrivit om är att hon lämnat en massa grejer kvar hemma hos mig, eftersom det kom så mycket snö och hon inte ville riskera att bli insnöad hemma hos mig en gång till. Bl.a. lämnade hon sin IPad och på den kommer jag åt hennes blogg - Så här har ni mig!!
(Men jag fick erbjudande om att göra ett gästinlägg en annan gång, så det är nog OK)

Så vad ska jag skriva om då?

Jag kan inte skriva om JOBBET eftersom jag jobbar under stark sekretess. Jo, jag får nog berätta att vi har haft invigning av vårt nya fikarummet idag. Jag har suttit med i en grupp och valt ut nya möbler eftersom de gamla var utslitna. Vi firade med tal, klippt band och skinksmörgås.
Kommer precis på att det finns säkert någon som tycker att det är olämpligt att kommunhuset köper nya möbler så det kanske inte går att blogga om. Tänk om de personerna också visste att vi får en julklapp av vår arbetsgivare! Hemska tanke - bäst att byta ämne.

Ska jag berätta lite om REVYN då?
Nja, det finns ju inte så mycket att skriva här. Jag kan ju inte avslöja vad den kommer att handla om men jag kan "tala" om att den blir ruskigt bra!!! Biljetterna köper ni via Ticnet.

VARDAGSSITUATIONER är ju ett ganska populärt blogg-ämne:
En vanlig dag vaknar jag en timme senare än min dotter. Jag väcker min son flera gånger (han har ärvt förmågan att somna om på en nanosekund av mig) Sen göra jag frukost och väcker Hampus ännu en gång. Innan han kommit ner till köket så hinner jag hjälp Julia med hennes hår som fortfarande inte är färdigplattat efter en timme!! Vi äter frukost, ordnar med alla morgonbestyr och stressar iväg till skola och jobb. Alltid en kvart sena, MINST!! När vi kommer hem på eftermiddagen/kvällen är det alltid en massa läxor för båda mina barn, gärna en innebandyträning ochemellan allt det ska jag hinna med att laga och servera mat till mina "små" änglar. Inte så kul läsning va?

Vi provar med INREDNING istället.
Eftersom jag bor i ett gammalt hus på landet så försöker jag att inreda i lantlig stil. Men det tycks ju vara senaste modet så det är ju inte det minsta originellt :-( Dessutom är det ruskigt dyrt att köpa såna saker och jag har ju aldrig tid att fixa hemma så det finns inte så mycket att skriva om där heller!!!

Nä vet ni vad?
Jag tror att jag struntar i att blogga och rekommenderar er alla att följa Carros blogg istället! Den är läsvärd och intressant. Hon vågar sticka ut hakan ibland, det gillar jag!

Med hopp om en trevlig helg för er alla!
(Tack för lånet Caroline!)

Helena


1 kommentar: