torsdag 22 augusti 2013

Zigges inlägg

Här kommer en liten uppdatering om Zigges liv. 

I början av sommaren kom hans hälta och stelhet i höger bakben tillbaka igen. Så då lät jag honom vila men det blev inte bättre så ett besök hos veterinären bokades. Veterinären kunde inte hitta någon direkt orsak och Zigge uppvisade ingen smärta hur mycket det än klämdes och kändes. Så mer vila ordinerades samt en 2 veckors kur med Metacam som är antiinflamatoriskt. Viss bättre skedde men han blev inte helt bra. Nytt besök på Veterinärstationen och samma visa igen. Nu är han äntligen mycket bättre och haltar inget, dock är han fortfarande stel efter att han sovit men sen kommer han igång. Så denna vecka har vi så smått börjat gå vanliga promenader igen. Hopps verkligen att det går vägen nu. Om inte blir det röntgen och troligtvis medicin resten av livet för lilla Zigge. 


Mitt i sommaren kände jag mig som världens sämsta matte då jag hade en flaska med avfettningsmedel i kofferten som började läcka. Givetvis fick Zigge detta på sig vilket resulterade i ett sår på höger skinka och vänster framtass. Då avfettningen är ganska skarp så blev det som frätskador och lite inflammerat. Veterinären fick raka bort lite päls och ordinerade tvättning med koksalt 2 ggr/dag och penicillinsalva + tratt. Men nu har detta läkt och han slipper äntligen tratten igen. 



Men trots allt detta tror jag att även Zigges sommar varit bra! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar