tisdag 24 april 2012

AJ Aj aj

Idag var det nog min otursdag :(

Efter jobbet bestämde jag mig för att ta rosa faran ut till stallet, tänkte att det kunde vara skönt med en lite cykelur. Och det var det tills jag insåg att jag tappat min käraste ägodel. Så jag knallade grusvägen tillbaka för att leta, jag titta på mobilklockan när jag klev av cykel nedanför mördarbacken som knappt min bil orkar upp för så jag visste att den inte kunde vara långt bort. Dock hade jag mött Tommy i grävarn på vägen men han åkte ju i motsats riktning så han kunde inte ha kört över den...eller...jo! Han hade ju kört tillbaka och krossat min kära iPhone. - Sorgen är nu stor!!

Lite bitter började jag fixa allt i stallet och tog sen en ridtur som fick avbrytas då skogsvägen numera var full med ris och grenar efter att de skövlat skogen. Red då tillbaka upp till stallet och tog ett pass i paddocken istället. Allt gick jätte bra och jag kände mig nöjd både med min och Tims insats. Sen hände det.... Tim blev skrämd av en unge som gått förbi och som plötsligt gallskrek. Vi tog några galoppsprång över bommen som låg på mittlinjen och sen tog paddocken slut och Tim fick göra en tvärvändning som jag inte riktigt var med på. Jag flyger rakt in i en av paddockens stolpar och brakar in med höften först. AJ Aj aj!!! Snacka om att se stjärnor.

Som tur var så var Tim jätte snäll och stannade kvar så jag kunde stödja mig upp med hans hjälp för självklart var jag helt själv i stallet. De som passerade förbi och orsakade allt elände hade totalt missat min vurpa så där fanns ingen hjälp att hämta. Men jag grejade allt själv trots att jag knappt kunde stå upp. Sen återstod det ju bara att ta sig hem, visst nämnde jag att jag cyklat ut och att min iPhone var död?!

Gissa om det kommer vara en något blåslagen brud som knallar omkring i bikini i slutet av veckan, snyggt värre.

Nu har jag stoppat i mig lite värktabbletter och ska försöka få lite sömn, ska bli spännade att se statusen imorn.

Tack snälla Jossan för att jag för låna din gamla phone - Gulledej!

1 kommentar:

  1. Stackars dig Carro! Hoppas att du inte har allt för ont :( kram

    SvaraRadera